Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

Interview met Jim Adams – Zeemote

Vlak voor het weekend kondigden we het al aan; Nederland is het eerste land ter wereld waar de Zeemote op de markt komt. Vandaag hadden we een interview met Jim Adams, de CEO van het bedrijf achter de Zeemote.

Waarom krijgt Nederland de primeur met de Zeemote JS1?

De Nederlandse markt is erg progressief en innoverend. De consumenten hebben veel interesse in apparaten als deze. Qua productieniveau is het ook een mooie markt om op te starten.

Wordt de Zeemote SG1 alleen in bundels verkocht, of mogen we het toestel ook in de losse verkoop verwachten?

De Zeemote zal voorlopig nog niet los verkocht worden. Dit doen we om een goede ervaring te kunnen garanderen. Op de langere termijn zullen we wellicht over gaan op losse verkoop.

Voor veel toestellen hebben jullie al API’s op jullie developer website. De grote misser is eigenlijk de iPhone 3G. Waarom?

We zouden dol graag een Zeemote voor de iPhone leveren, maar de Zeemote SDK is te gelimiteerd qua bluetooth mogelijkheden. Het kan dus gewoon nog niet.

Binnen jullie bedrijf is veel personeel dat ervaring heeft met het bouwen van Force Feedback joysticks. Waarom missen we dat in de JS1?

Dat heeft puur met de levensduur van de batterij te maken. Nu kan je zo’n 40 uur spelen, wat staat voor 3 a 4 weken voor actieve mobile gamers. Daarnaast zou de Zeemote JS1 ook een stuk groter worden.

Tot slot, welke game speel je zelf graag op jouw telefoon?

Ik ga echt voor een klassieker; Pac-Man van Namco. De gameplay is gewoon onverslaanbaar en boet me nog steeds enorm.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.