Foto van Daniel Schilling
Daniel Schilling

GamesCom Preview: Red Faction Armageddon (THQ)

Red Faction (beter bekend als de game waarin alles kapot kan) krijgt een vervolg. Red Faction Armageddon wel te verstaan.

In dit nieuwe deel zijn we 2 generaties verder in vergelijking tot Red Faction Guerrila (de vorige game), maar bevinden we ons wel nog steeds op mars. Ontwikkelaar Volition heeft dit keer de keuze gemaakt om het verhaal vooral ondergronds af te laten spelen, want de bewoners van mars blijken in het verhaal niet alleen te zijn. Op deze manier ontstaat een hele nieuwe wereld waarin weer een heleboel kapot kan. De valkuil van de vorige game was echter dat de wereld veel te open was, waardoor je vaak niet veel anders te doen had dan dingen slopen. Door deze aanpassing in het verhaal hopen we dat de game een stuk beter speelbaar zal zijn.

In de game zijn een aantal nieuwe wapens te gebruiken, met allemaal hun eigen krachten. Zo is er een wapen waarmee je kapotte dingen weer kan repareren. Handig misschien om dekking te creëren, maar het wordt pas echt leuk als je de Magnet Gun in handen krijgt. Met dit wapen los je 2 schoten op 2 verschillende plekken en die trekken elkaar aan. Zo kan je eerst op een vijand schieten en daarna op een container, hierdoor zal de container tegen de vijand aanvliegen, en dat is leuk! We verwachten natuurlijk meer wapens, dus houdt het nieuws rondom de game goed in de gaten.

Red Faction Armageddon heeft alle potentie om beter te worden dan zijn voorganger, waarin je toch veel als een kip zonder kop rondliep. De echte showsteler in de game zal de Magnet Gun worden, die de potentie heeft net zo geniaal te worden als de Gravity Gun in Half Life ooit was.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.