Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

30% Mannen Verkiest Auto Boven Vrouw

In verband met de lancering van Gran Turrismo 5 heeft Sony onderzoek gedaan naar de liefde voor auto’s in Nederland. Het onderzoek bracht enkele verontrustende feiten naar voren. Zo zou 30% van de mannen er liever met hun droomauto dan met hun droomvrouw vandoor gaan.

24% van de mannen praat zelfs tegen zijn auto en dat is niet zo heel vreemd. Wanneer Nederlandse mannen hun auto een rapportcijfer mogen geven, geven ze gemiddeld een 8. 22% van de mannen is zelfs zo blij met zijn auto dat de vrouw/vriendin er vanaf moet blijven. Hoe ouder mannen zijn, hoe belangrijker ze de auto vinden. Toch is het zo cat bij de aanschaf van een nieuwe auto, slechts 17% van de mannen zijn partner niet laat meebeslissen.

Ruzies

Sony onderzocht ook de irritaties in de auto. De meest voorkomende reden voor ruzie in de auto is commentaar op de rijstijl van de ander (22%). Kaartlezen zorgt slechts in 14% van de gevallen voor ruzies onderweg.

Vrouwen

Wanneer het om beroemdheden gaan zien de Nederlandse mannen het liefst Wendy van Dijk (denk aan Loesie) naast zich zitten. Chantal Janzen en Doutzen Kroes nemen de tweede en derde plek in (op de achterbank dus?). 46% van de Nederlandse mannen heeft weleens sex gehad in hun eigen auto. 5% in de auto van een ander. Slechts 7% van de mannen ziet hun auto als een babe magnet.

Auto Typen

De Sedan is het populairste autotype (26%) gevolgd door de station wagon (24%). 13% van de mannen kiest nog steeds voor de SUV. 33% van de mannen geeft een voorkeur aan zwart, met name bij jongeren is de kleur erg in trek. Grijs is de op één na populairste kleur (21%). Met name ouderen kizen voor grijs (opvallend). Audi is het populairste merk (9%) gevolgd door Mercedes-Benz (8%) en BMW (7%). Van de bekende film auto’s is de Aston Martin DB5 van James Bond nog altijd het populairst (21%). Verder wisten de mannen de Ferrari Testarossa uit Miami Vice (14%), KITT uit Nightrider (8%) en de Kever uit Herbie (8%) te noemen.

“Wij waren meer dan verbaasd dat maar liefst 1 op 3 mannen hun droomauto verkiest boven hun droomvrouw!”, zegt Robin Ceulemans van Sony Computer Entertainment Benelux. “De Nederlandse man heeft blijkbaar een rotsvast vertrouwen in het cliché dat droomwagens je ook automatisch droomvrouwen bezorgen. Wij dagen de Nederlandse man daarom graag uit met een – ietwat stout – compromis om de daad bij het woord te voegen. Zouden zij hun partner opgeven voor 1 dag, in ruil voor 1 dag in een supercar? Zij die durven, kunnen terecht op www.room299.com

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.