Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

RTL en Vodafone gaan samenwerken

Vanmorgen kondigden Vodafone en RTL Nederland aan dat de twee gaan samenwerken bij het aanbieden van mobiele diensten. De samenwerking zal zich met name op vrouwelijk Nederland gaan richten waarbij RTL de PR en content van de diensten voor haar rekening zal nemen.

Hoe de nieuwe diensten eruit gaan zien en gaan heten hebben de bedrijven nog niet kenbaar gemaakt. Het kan in theorie twee kanten op. RTL gaat themakanalen voor bestaande Vodafone klanten leveren rondom programma’s als GTST, of het gaat een complete MVNO (operator zonder eigen netwerk) opzetten onder het RTL Lounge label. Wij vermoeden dat laatste omdat RTL Lounge erg op vrouwen gericht is terwijl RTL als een geheel ook veel content voor mannen heeft en wij ons niet voor kunnen stellen dat die content niet ontsloten zou worden.

CEO Vodafone Nederland, Jens Schulte-Bockum over de overeenkomst: “Ik ben heel blij met de samenwerking met een sterke mediapartij als RTL. RTL weet als geen ander hoe je beeld en geluid via verschillende media als radio, TV en internet zo gericht mogelijk kunt aanbieden aan je doelgroep. De mobiel wint aan kracht in het dagelijkse leven van mensen en wordt steeds meer een aanvulling op het televisiescherm en de pc. Dat maakt het voor beide partijen een interessante markt. Met deze samenwerking zijn we in staat de content van RTL nog beter aan te bieden en kunnen we specifieke doelgroepen benaderen met gerichte proposities.”

Bert Habets, CEO RTL Nederland, zegt: “RTL groeit hard als allround mediabedrijf en we zoeken steeds naar nieuwe mogelijkheden om onze activiteiten succesvol uit te breiden. De mobiele telefoniemarkt is daar een uitstekend voorbeeld van. Met dit nieuwe merk maken we vooral gebruik van ons rijke aanbod van bewegend beeld en onze kennis van de vrouwelijke doelgroep. Wij zijn heel blij dat een partner van het kaliber Vodafone met ons de uitdaging aangaat om een nieuw mobiel telefoniemerk in de markt te zetten. Door onze kennis en expertise te bundelen met Vodafone claimt ons bedrijf nu ook zijn plek op de Nederlandse mobiele telefoniemarkt.”

Eén reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.