Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

80% Minder Klachten over SMS

Goed nieuws van Vodafone. Het bedrijf kondigde aan dat het aantal klachten over misleidende SMS-diensten dit jaar met 80% zijn gedaald. Daarnaast zijn dit jaar 15 shortcodes (die hele korte nummers waar je het berichtje aan moet sturen) afgesloten van het netwerk.

Deze resultaten zijn het gevolg van het nieuwe zero-tolerance beleid van Vodafone ten aanzien van SMS diensten. Zo krijgen klanten bij het klagen over een dienst per direct het geld terug gestort op hun rekening. De kosten worden vervolgens op de aanbieder verhaalt.

Bij aanvang van dit nieuwe beleid ontving Vodafone maandelijks 500 klachten over dit onderwerp. Dat is nu gedaald tot ongeveer 60 klachten per maand. Volgens telecomwaakhond OPTA is dit ook bij andere telecom aanbieders het geval.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.