Deze week zijn de nieuwe sites van 9292ov.nl online gegaan. De organisatie vond dat het tijd werd voor een nieuwe website, en wij konden al jaren niet anders concluderen. Dat het bedrijf de sites zo radicaal zou verbeteren hadden we echter niet verwacht. Daarnaast is de organisatie over van 9292ov.nl naar 9292.nl.
Grote letters en knoppen maken de site snel en eenvoudig op de website te navigeren. Bij het invoeren van gegevens doet de site meteen suggesties. Ook de mobiele site van 9292 is van een update voorzien. De browser kan (afhankelijk van de telefoon) locatiegegevens opvragen om zo je beginpunt vast te stellen.
9292 heeft bij het opzetten van de nieuwe website vertegenwoordigers van consumenten- en belangengroepen in het voortraject betrokken om zo tot een goed bruikbare website te komen. Deze groep blijft de komende tijd betrokken bij het finetunen van de website.
De site is volledig tweetalig waardoor ook anderstaligen gemakkelijk hun weg in het Nederlandse openbaar vervoer moeten kunnen vinden. Met andere woorden, een grote stap voorwaarts voor het openbaar vervoer.