Chellomedia, een onderdeel van UPC, lijkt de aanval op de consument te hebben geopend. Nadat Ziggo en HBO met een joint venture de populaire progamma’s van HBO naar Nederland hebben gebracht, brengt Chello de programma’s van CBS naar de UPC-kijker.
CBS kennen we van grote shows als 48-hours, Judge Judy, Dynasty (jawel), Star Trek, Touched by an Angel en America’s next Topmodel.
Chellomedia en CBS zijn overeengekomen dat Chellomedia de programma’s van CBS naar alle UPC-landen zal brengen, waaronder de Benelux. Hoe de programma’s aangeboden gaan worden is vooralsnog onduidelijk al zou het niet verassend zijn als UPC met CBS-kanalen op de proppen gaat komen en daar de nodige video on demand diensten aan vast zal knopen. CBS neemt tegelijk 30% van de aandelen in Chellomedia over en wordt daarmee een groot aandeelhouder in het bedrijf.
Naast de grote deal met CBS, heeft Chellomedia ook aangekondigd dat het bedrijf MGM Networks overneemt. Nouja, in alle kleinere landen. In Amerika, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland blijven de MGM Networks kanalen eigendom van MGM. Hoewel de kanalen nu eigendom van Chellomedia zijn, hoef je geen grote veranderingen te verwachten.
MGM kennen we onder anderen van de films Rain Man, Silence of the Lambs, Gorky Park en The Madness of King George.