Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

UPC Start Bijzondere Reclameactie met Playboy en Marie Claire

Lang, lang geleden hoorde ik al eens over een vergelijkbare actie in de VS. Het plaatsen van een video advertentie in een magazine. Je hoort het goed. UPC doet het, samen met Sanoma Media. Een bijzondere actie om de nieuwe Horizon set-top box te promoten.

In zowel de Playboy die op 4 oktober verschijnt als de Marie Claire van 10 oktober heeft UPC een klein LCD display geplaatst. Dit 2.4 inch display is (opgallend genoeg) vierkant en kan met een mini-USB aansluiting worden bijgeladen wanneer je de advertentie vaker wilt zien. De advertentie wordt geactiveerd door een magneetsluiting wanneer je de pagina omslaat.

Naast het starten van deze promotie met Sanoma Media, heeft UPC vanaf vandaag ook een nieuwe advertentiecampagne in de planning. Deze moet de Horizon verder promoten. De advertenties starten om 20:15 bij RTL4.

Als je denkt dat je nu naar de winkel kunt rennen om één van deze bijzondere exemplaren te bemachtigen, dan heb je het helaas mis. Daar ligt namelijk de gewone uitvoering van de magazines. Enkel de abonnementhouders van de twee bladen die in het verzorgingsgebied van UPC zitten, ontvangen de magazines met het LCD display.

Wil je meer weten, komende week verschijnt hier een uitgebreide review van de Horizon.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.