We weten dat Battlefield 4 op 29 oktober 2012 uitkomt en dat laat EA merken met tal van producten die omtrent de game worden gemaakt. Hieronder een opsomming van de producten:
1. Orion Publishing Group Battlefield 4 roman geschreven door Peter Grimsdale.
2. Titan Books Battlefield 4 artbook in Standard en Limited Editions.
3. Razer performance PC gaming randapparatuur en accessoires, waaronder muizen, toetsenborden, headsets, tassen en iPhone-cases.
4. Xbox 360 en PS3-controllers.
5. QPAD PC muis matten.
6. Jinx kleding en accessoires, waaronder t-shirts, hoodies, petten, sleutelhangers en dog tags.
7. Prima Games Standard en Collection Edition strategie gidsen.
8. Cook & Becker Battlefield 4 kunstwerk.
9. Walls360 Battlefield 4 wall graphics.
10. BigBen Interactive mobiel- en tablet cases.
Dat is dus een hele lijst met Battlefield gerelateerde producten. Allemaal om meer binding te krijgen met de game. De game zelf draait op de vernieuwde Frostbite 3 engine, ontwikkelt door Dice die eveneens deze game maakt. Volgens de berichten zal deze game de nieuwe standaard worden voor first person shooters door de engine en de dingen die om je heen gebeuren. Multiplayer zal 64 spelers ondersteunen op één map wat weer echte oorlogsvoering betekend. Ook is er weer Commander Mode zodat spelers in Birds-eye view de map zien en tactische beslissingen moeten nemen.
We gaan het zien, op Gamescom hoop ik de game te spelen om te ervaren of dit ook echt zo is. Dat de game volop in de belangstelling zal staan is wel duidelijk met de producten hierboven en de gebruikelijke coole marketingstrategie van EA. Ik verheug me er in ieder geval al op!