Afgelopen zomer maakte ik kennis met de Napoli. Een nieuwe, tijdelijke, smaak met de hoogste intensiteit die ik ooit van Nespresso heb mogen proeven. Een smaak die mij zo beviel dat ik baalde toen ik hem niet meer kon bestellen. Met de Kazaar en de Dharkan krijgen krachtige smaken nu een vaste plaats in het Nespresso assortiment. Daarnaast komen er twee nieuwe machines in de U-lijn van Nespresso.
Nieuwe Smaken
De Kazaar is de krachtigste smaak in het vaste assortiment van Nespresso en heeft net als de Napoli een intensiteit van 12 meegekregen. De Kazaar is een krachtige ristretto met een romige structuur.
Met een intensiteit van 11 bevindt de Dharkan zich tussen de Kazaar en de Ristretto. De Dharkan wordt gemaakt door arabica bonen langdurig op lage temperatuur te branden.
Beide smaken maken deel uit van het vaste assortiment en zijn vanaf 2 september te bestellen. De capsules kosten €0,39 per stuk en worden verkocht per 10.
Nespresso UMilk
Ik heb de afgelopen jaren uit veel Nespresso machines mogen drinken, maar ben toch vooral fan van de Nespresso U. Gewoon omdat alles geautomatiseerd is waardoor iedereen ermee overweg kan. Voor Nespresso lijkt de U ook een belangrijke toevoeging in het assortiment. Dit jaar dus geen compleet nieuwe machines, maar twee nieuwe uitvoeringen van die ene U.
De UMilk is een speciale uitvoering van de U met als toevoeging een Nespresso Aeroccino3 naast het apparaat. Doordat de voet van de Aeroccino nu deel uitmaakt van de UMilk, heb je maar één stekker voor twee apparaten.
Nespresso UMat
De UMat lijkt in de basis de standaard U te zijn, maar met een gematteerde afwerking.
Nieuwe merken
De vorige U werd geproduceerd door Magimix en Krups. Op de persfoto’s zien we nu ook de merken Breville, Koenig en Turmix. Die merken zijn actief in andere markten, dus ik verwacht dat we hier in Nederland wederom Krups en Magimix op de machines zien staan.