Foto van Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Samsung geeft de meeste smartwatches weg

Eigenlijk zou deze kop moeten zeggen dat Samsung in het eerste kwartaal van 2014 de meeste smartwatches heeft verkocht. Zo heeft onderzoeksbureau Strategy Analytics de verkoopcijfers verwerkt, maar daarbij zagen ze één ding over het hoofd. Je kreeg de Gear Fit gratis bij een Galaxy S5.

Hoewel Samsung ook de nodige Gear horloges heeft verkocht, zorgde deze actie ervoor dat Samsung in het eerste kwartaal maarliefst 71% van de markt in handen wist te krijgen. Naar schatting zijn dit 500.000 exemplaren.

Dat Strategy Analytics dit als verkopen telt in plaats van weggevertjes is ook niet vreemd. Strategy Analytics haalt haar cijfers namelijk uit de verkopen tussen distributeurs en winkels. Daarbij werden in het eerste kwartaal 700.000 onderlinge verkopen geregistreerd. Maar of en hoe deze de winkels hebben verlaten is daardoor dus niet te tellen.

Strategy Analytics wist ook te melden dat Sony en Pebble beiden zo’n 80.000 smartwatches naar winkeliers toe hebben verkocht. Daarmee is de top 3 compleet.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.