Het skateboard en de step kunnen richting schuur, want de AirWheel is in Nederland gearriveerd. De nieuwste revolutie van de straat. Kort door de bocht is het een Segway met slechts één wiel, twee voetplankjes en geen stuur. Dat betekent relaxed door een park zweven of stunten met je vrienden terwijl je met je vrije handen een flitsend filmpje maakt. De echte AirWheel fan deinst niet terug voor een vette jump.
Je lichaam is je stuur. Door lichtjes naar voren te leunen accelereert de AirWheel tot wel 18 km/uur, remmen doe je door achterover te leunen. Easy! Maak je geen zorgen over je evenwicht, de gyroscoop zorgt altijd voor de juiste balans. Zo kun je letterlijk alle kanten op zonder op je donder te gaan. Alsof je tegelijkertijd brommer rijdt, skiet en fietst. En je hebt beide handen vrij om toffe foto’s of video’s te schieten voor Facebook en Instagram.
Op een laadbeurt van slechts 90 minuten gaat de accu van de AirWheel ongeveer 23 kilometer mee. De unicycle is makkelijk mee te nemen in bus of trein dankzij het handvat, de bijpassende rugzak én het minimale gewicht van 12 kilo. Andersom kan de compacte eenwieler wel 120 kilo dragen. Hij kan dus wel wat hebben.
De AirWheel is verkrijgbaar in vijf uitvoeringen. Instapmodel X3 is de lichtste van het stel met een bereik van 20 km. De X6 Music haalt dezelfde afstand, maar is met 12 kilo net iets zwaarder en heeft de mogelijkheid om muziek af te spelen via Bluetooth. De zwarte X8 kan 23 km rijden op één accu. De Q1 heeft twee wielen. De meest geavanceerde is de tweewielige Q3 met een bereik van maar liefst 65 km.
Adviesverkoopprijzen:
X3 € 599,00, X6 Music € 699,00, X8 € 799,00, Q1 € 899,00 en Q3 € 999,00.
Benieuwd hoe de AirWheel werkt? Bekijk hier één van de vele filmpjes.
Kijk voor meer info op: www.airwheelnederland.nl.
5 reacties
Onze dochters vinden ze er te gek uitzien, maar nadat we ze afgelopen week hebben gezien op een beurs…..NO WAY!
Tientallen mensen probeerde er op te staan met begeleiding, maar des ondanks eindigde mening “bestuurder” met zijn neus hard op het beton.
Deze apparaten zullen spoedig leiden tot ongelukken waarbij “bestuurder” ongewenst de controle verliest en voor een bus,tram of auto komt.
Zijn ze door de overheid getest en gekeurd? Mogen deze voertuigen überhaupt wel op de weg?
Kruipen lopen fietsen autorijden schaatsen… Ik begrijp dat u en uw dochters dit allemaal direct konden zonder vallen en opstaan? Vreemd dat u vindt dat dit hier anders moet zijn en niet geleerd wordt door vallen en opstaan! Een advies om een helm op te zetten of les te nemen lijkt me verstandiger dan beginners als voorbeeld te stellen en weg te lopen van vernieuwing door de slechte raadgever genaamd angst..
wauw ik dacht dat segway de uitvinding van de Eeuw was maar na het zien van jullie filmpje iedde gewijzigt hoor.wAAR KAN IK DIT WONDER TRANSPORTMIDDEL UITTESTEN IN Belgie ik overweeg aankoop maar wegens handikap noodzaak aan proefrit
Het is inderdaad niet handig om te zeggen dat het waardeloos is omdat een beginneling die er eenmaal opstat onderuit gaat, een gemiddeld persoon heeft minimaal 20 min de tijd nodig voor je rustig erop kan rijden en een beetje bochtjes maken, en voor mensnen met minder ervaring met dit soort dingen misschien een uur, 1 ding kan ik U wel vertellen, vroeger duurde het voor mij langer om te leren fietsen dan 1 uurtje. boven dien is het een veilig apparaat als je het eenmaal kan en je komt eens een moeilijke situatie tegen waar U snel moet reageren dan stapt U er zo van af, 10 x sneller dan bij de fiets, en de lagere snelheid helpt U daar ook nog eens bij.
Bekijk en stem op een idee om de Ninebot One (variant op Airwheel) te kunnen huren op het Kennispark Twente:
http://ideeenwedstrijd.timreist.nl/idee/43