Na de Oculus Rift, Project Morpheus en de Gear VR komt ook Razer met een VR headset voor gaming. Het aardige daarbij is dat Razer met een dubbele lens werkt waardoor de beelden ook aan de randen van het zicht scherp blijven. Dit in tegenstelling tot de systemen die een enkele lens gebruiken.
Omdat Razer ook wel weet dat het introduceren van een eigen VR platform heel erg lastig is (ontwikkelaars moeten er maar net brood in zien), heeft Razer besloten om zich vooral te richten op een open platform voor VR gaming. Met hun bril als eerste VR product natuurlijk.
Daarom kondigde Razer deze wee niet zozeer de bril aan, maar vooral het Open Source Virtual Reality platform (OSVR). Een platform met ondersteuning voor Android, Linux, Windows. Daarnaast zouden de Unity 3D en Unreal Engine 4 al geschikt moeten zijn voor OSVR.
https://www.youtube.com/watch?v=dxeQVBwyh8Y
Doordat Razer zich nu vooral op het ontwikkelen van het platform richt, komt Razer niet met een consumentenproduct. Net als bij Oculus moet je voor nu genoegen nemen met de mogelijkheid om een developer kit te kopen. Deze is bij Razer wel een stuk goedkoper dan bij Oculus. Razer gaat er $199,99 voor vragen. Je krijgt dan de bril en de OSVR software.
De reden dat de bril niet zo duur is als die van Oculus zou deels verklaard kunnen worden door de hardware. Zo hebben de displays van Oculus een veel hogere resolutie dan die van Razer. Toch is de Gear VR die Samsung samen met Oculus ontwikkelde op dat gebied de ultieme winnaar. Echter moet je daar zelf een Galaxy Note in schuiven.