In de Nederlandse markt is Incipio nog een vrij klein merk, net als in een aantal andere markten buiten de VS. Met Skullcandy is dit andersom. De hoofdtelefoons van Skullcandy kennen we al jaren, mede door de goede zichtbaarheid in de filialen van het failliete Free Record Shop. De eerste gaat de laatste nu overnemen.
Incipio heeft een bod van $177.000.000 op tafel gelegd om Skullcandy in te lijven. Dat is $5,75 per aandeel. Incipio is als bedrijf gegroeid met behulp van eerdere overnames van accessoiremakers. Tot nu toe leken die te verdwijnen onder het Incipio merk. Met Skullcandy lijken de plannen anders. Het merk is erg sterk en zal in stand worden gehouden.
De kans is groot dat Incipio de merken naast elkaar gaat zetten. Daarbij kan Incipio de ervaring en het distributienetwerk van Skullcandy gebruiken om de producten van het Incipio merk naar vele nieuwe markten te brengen terwijl het Skullcandy naar de eigen verkoopkanalen zal brengen.
Daarnaast is het zeer waarschijnlijk dat het Skullcandy assortiment met accessoires zal worden uitgebreid die qua design aansluiten op de uitstraling van Skullcandy, terwijl de audiotechniek beschikbaar komt voor Incipio om onder het Incipio merk goede hoofdtelefoons met de Incipio uitstraling neer te zetten. Uiteraard is het allemaal nog speculatie. Het overnamebod moet nog geaccepteerd worden.