Onder het mom ‘Discover what’s next’ heeft Fitbit een uitnodiging naar de pers gestuurd voor de IFA. Op 31 augustus gaat het bedrijf haar volgende stap in de wereld van de wearables presenteren.
De uitnodiging kwam enkele dagen voordat CEO James Park heeft laten weten dat de eerste echte smartwatch van Fitbit op schema ligt. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers liet James Park weten dat de smartwatch op tijd is voor de Amerikaanse feestdagen. Met andere woorden, hij moet in november in het schap liggen.
Fitbit heeft het al een tijdje erg zwaar. Om de volgende stap te kunnen maken, kocht Fitbit haar concurrent Pebble. Daarmee verkreeg het de technologie om een internationale app store te ontwikkelen en ontwikkelaars die meer ervaring hebben met het bouwen van smartwatches. Het merk en de producten van Pebble werden letterlijk geëxecuteerd door het bedrijf. Daarnaast heeft het flink geïnvesteerd in rechtszaken tegen concurrent Jawbone.
De nieuwe smartwatch moet een succes worden voor Fitbit. In het laatste kwartaal ging het bedrijf 40% in verkopen achteruit ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.