Bijzonder onderzoek van Jimdo, het commerciële platform waar je zelf websites in elkaar kunt slepen. 37% van de ZZP’ers en MKB’ers ziet zichzelf niet in staat om een website in elkaar te slepen en misschien klopt dat ook wel.
Onderzoeksresultaten
Jimdo heeft ruim 500 Nederlandse zzp’ers en mkb’ers ondervraagd. De 27% die nog geen bedrijfswebsite had, gaaf aan hiervoor te weinig technische kennis te hebben. 32% geeft aan dat tijdgebrek het grote probleem is. Toch ziet 89% van de respondenten een website als een belangrijk visitekaartje richting de consument. 87%, iets minder, ziet een website als een noodzaak. 94% vind vindbaarheid het belangrijkste.
Jimdo promoot het gemakkelijk in elkaar slepen van websites op haar eigen commerciële platform. Hier kun je zonder technische kennis een website in elkaar slepen, al ben je wel gebonden aan het Jimdo platform als je ooit meer wilt.
De juridische kant van websites
Navraag over de voor- en nadelen van Jimdo bij WebsiteNazorg, een specialist in WordPress, levert interessante feedback op. WebsiteNazorg bevestigt dat Jimdo een erg toegankelijk platform is, maar dat ondernemers weinig te weten kunnen komen over de veiligheid van het platform. Er zit immers maar één partij achter. Daarnaast zijn er ook juridische aspecten die een rol spelen bij het bouwen van een website. De oude cookiewet, de ouder wet bescherming persoonsgegevens, de nieuwe e-privacyverordening en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Een vakkundige webdesigner houdt hier rekening mee.