Onder Sony is Film1 haar strategie helemaal aan het verleggen naar on-demand video. Als gevolg hiervan komen de vaste kanalen op onder anderen Ziggo’s netwerk te vervallen.
Film1 was onderdeel van UPC, maar moest verkocht worden om Ziggo over te mogen nemen. Een koper was al snel gevonden in Sony. Sony heeft op haar beurt, met Sony Picutres als content maatschappij, een sterk eigen portfolio voor Film1. Exclusieve premieres zijn immers belangrijk in de strategie van het streaming platform. Naast een lage prijsstelling.
Film1 bestaat uit de kanalen Film1 Premiere, Film1 Drama, Film1 Action en Film1 Family. Deze kanalen zijn voor abbonnees te zien op de TV netwerken van Ziggo, KPN, Canal Digital, T-Mobile en Caiway. Daarnaast zijn de films op deze kanalen ook on demand te kijken met de Film1 app.
Het beschikbaar houden van de kanalen op de verschillende platformen kost Sony veel geld terwlijk gebruikers steeds meer naar on-demand verschuiven. Per eind juli zal Sony dan ook de TV kanalen uit de lucht halen. Hierna kunnen Film1 gebruiker alleen nog gebruik maken van on-demand.