Albert Heijn lanceerde vandaag tussen 11:00 en 14:00 een FIFA 20 Launch Event in samenwerking met EA sports en Coca Cola. GadgetGear was erbij!
De dranghekken voor de Albert Heijn aan het Eemplein in Amersfoort stonden er niet voor niets. Uit alle hoeken en gaten stroomden jongeren aan om voor het eerst FIFA 20 te mogen spelen in een professionele gamer setting. Grote schermen, special guests, gaming chairs en natuurlijk een goodie back zorgde al snel voor een grote opkomst.
Pauline van den Brandhof PR manager bij Albert Heijn vertelde dat het Eemplein een perfecte locatie is omdat er veel scholen in de buurt zitten zoals de HU en MBO Amersfoort. De centraal gelegen locatie en de mooie Albert Heijn vestiging zijn daarom een ideaal thuisfront voor het event.
Speciale gast en commentator van de game Sierd de Vos was aanwezig om behalve foto’s te laten schieten in de special photo booth, ook om zijn boek EL Sierd te presenteren en te signeren. Daarnaast bediende hij gamers met live commentaar op hun spelerskunsten.
Lucas en Mads (13 jaar) uit Amersfoort Vathorst waren zeer enthousiast over de nieuwe FIFA. “Het voelt echt, bijna geen game meer maar echt voetbal.” Beiden mannen waren al langer FIFA fan. Mads speelde al FIFA vanaf FIFA 14 en Lucas was ingestapt bij editie 16. Echte kenners dus. Op mijn vraag hoe zij het event ervaarden antwoordden gelijktijdig “tof!” Niet iedere dag loop je de Albert Heijn binnen om een gamerssetting te treffen en je favoriete game te mogen spelen. Beiden heren hadden de game al gekocht.
Albert Heijn had om 10:00 vanochtend al ruim 4000 exemplaren verkocht en de games waren bijna niet aan te slepen. “We hebben er nu nog een stuk of 600 bij de service balie te koop, maar die zijn voor het einde van de middag verkocht.” Aldus Paulien. De game is te koop voor 49,95 als je 750 airmails bijlegt. De laagste prijs op dit moment.
Er wordt nog een enorme drukte verwacht rond pauze tijden van de scholen. Dit event is in ieder geval nu al geslaagd.