Thule is inmiddels een bekende met tassen en opbergmogelijkheden. Wij mochten de Thule Revolve Carry-on Spinner koffer testen tijdens ons bezoek aan de IFA in Berlijn en tijdens de zomervakantie. Is de Thule Revolve Spinner een aanrader?
Bij het pompstation, de supermarkt en de loterij, overal smijten ze met koffers. Koffers voor nop met reclame of voor een paar tientjes ter waarde van het dubbele. Waarom zou je dan nog tussen de 200 en 500 Euro uitgeven aan een A-merk koffer. Bij elke winkel waar ik navraag deed kreeg ik niet meer info dan dat het materiaal verschilt. A-merken zijn steviger. De andere koffers zou je na een vakantie kunnen weggooien. Niet echt duurzaam, als dat waar is.
A-merk
De Thule Revolve Carry-on Spinner kost 400 Euro. Ik heb dik tien jaar de wereld over gereisd met een carry-on van een ander A-merk. Die ziet er nog steeds redelijk uit. Carry-ons verdwijnen niet in het ruim en worden dus minder belast. De Spinner heeft een degelijke uitstraling. De harde schaal in combinatie met de wielen moeten m de ideale reisgenoot maken voor reizigers die meer dan een paar kleren in de carry-on stoppen. De polycarbonaat behuizing kan tegen een stootje. In de koffer zit het schuifframe wat de inhoud extra beschermt. De verstevigde hoeken lijken een prima aanvulling om het geheel tegen stoten te beschermen. Het soepele schuifmechanisme en de goed lopende zwenkwielen maken dat je klik-klak-klaar bent in 1 beweging. Wel zo handig voor wie snel wil in of uitstappen.
Stevig frame
Inpakken gaat gemakkelijk, maar aan de onder- en bovenkant kan je beter wat kleren leggen voor je er een laptop in plaatst. De beschermende ribben steken iets naar binnen. Daardoor heeft de koffer stevigheid, maar daar leg je niet zo maar een laptop op. De uitsparingen tussen de ribben zijn hard en het vergt wat passen en meten om daar optimaal gebruik van de maken. Een viltlaag beschermt de inhoud van de koffer. De inhoud kan je scheiden in de deksel of bodem. In de deksel zit alles netjes achter een net. In de onderkant houdt een kruiselastiek alles op zijn plek. De sluiting van dit kruiselastiek is fraai ontworpen en super handig. De koffer heeft een handgreep aan bovenzijde en zijkant. Deze zijn naadloos weggewerkt wanneer je ze niet gebruikt. Alles is echt naadloos en strak afgewerkt. Door de ingebouwde voetjes kan de koffer op zijn zijkant staan zonder om te vallen. In de achterzijde zit een klepje verstopt waar je een ID kaart of visitekaartjes in kan verstoppen. Veel goedkope koffertjes zijn slap en het schuifmechanisme rammelt vaak. Niets van dit bij Thule. De Revolve carry-on is super strak, stijf en los van speling. Alles voelt degelijk en strak aan.
Beschermde inhoud
Wie naar de USA reist weet de TSA sloten te waarderen. Deze zijn door de douane open te maken, maar geven tijdens reizen of opbergen in het hotel, toch enige bescherming dat niet iedereen zo maar in jouw spullen kan graaien. Nou blijft een carry-on natuurlijk wel gemakkelijk mee te nemen door mogelijke dieven. De ritsen die in het slot klikken werken super soepel en intuïtief. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt met goedkopere koffers. Als laatste pluspunt is zonder meer de uitstraling. Het product heeft een duidelijke Thule signature. Omdat er niet met prijzen wordt gestunt, hangt er een goede A-merk sfeer rond Thule.
Fluisterwieltjes?
De Spinner doet zijn naam eer aan. Weinig koffertjes draaien zo soepel om hun as en volgen je wanneer je met de koffer loopt. Zo soepel als de Revolve op de luchthaven of in hotels rijdt, zo veel herrie maken de wieltjes wanneer je buiten met de koffer loopt. Een paar maal heb ik de koffer maar opgetild omdat ik bij aankomst rond middernacht bij het hotel, niet de hele straat wakker wilde maken. In werkelijkheid valt natuurlijk mee, maar het voelde wel als een enorm lawaai alarm.
Conclusie
De Thule Revolve Carry-on is een A-merk koffer met strakke uitstraling en degelijke afwerking. Aan alles details merk je dat er over nagedacht is. De polycarbonaat behuizing met schuifframe beschermen de inhoud beter dan een goedkope koffer. Bij inpakken moet je wel om de interne ribben inpakken. De wielen maken op straat te veel lawaai. Daar ligt een verbeterpunt voor Thule.