Hyundai heeft er de laatste tijd hard aan gewerkt; het loskoppelen van het label IONIQ naar een zelfstandig automerk voor elektrische auto’s. Samen met de populaire K-Pop helden van BTS is het merk nu gelanceerd.
Vier elektrische auto’s op de agenda
Het nieuwe merk IONIQ komt voort uit de lijn elektrische auto’s van Hyundai. Nu het een zelfstandig merk wordt onder de vleugels van moedertje Hyundai, heeft het merk de komende vier jaar, drie elektrische bolides op de planning.
Lancering met BTS
Om het merk de markt in te blazen, is het de samenwerking aangegaan met de Koreaanse popgroep BTS. K-Pop, zoals het genre heet, begint langzaam de wereld te veroveren. Met hun track Dynamite heeft de groep nu ook in Nederland de hitlijsten bestormd en zijn ze op alle grote radiostations te horen.
Om de lancering van het merk kracht bij te zetten, heeft de popgroep voor Hyundai de track IONIQ: I’m On It geschreven. De song wordt gepromoot in online events. Daar kunnen BTS fans ook bovenstaande MP3 speler in de vorm van een cassettebandje met IONIQ X BTS logo erop winnen. Daarop de track van de campagne.