WD_BLACK SN850 M.2 SSD voor PS5
Foto van Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Western Digital en Sony lanceren officiële M.2 SSD voor de PS5

Waar Seagate dikke matties is met Microsoft Xbox, heeft Sony nu een deal gesloten met Western Digital. WD brengt onder die deal de eerste WB _Black M2. SSD die speciaal ontwikkeld is voor de Sony PlayStation 5.

Hoewel de Sony PlayStation 5, in tegenstelling tot de Xbox Series X|S eigenlijk iedere mogelijke M.2 SSD accepteert, zit er wel degelijk voordeel aan een gaming SSD. Zeker wanneer de heatsink exact op maat gemaakt is voor de PS5.

De WD_BLACK SN850 M.2 SSD (optisch een rebrand van de gewone SN850) voor PS5, die ook in de PS4 te plaatsen is, is gebouwd op basis van PCIe Gen4 waarmee leessnelheden van 7.000MB per seconde haalbaar zijn.

WD verwacht dat de WD_BLACK SN850 M.2 SSD voor PS5 in de loop van augustus in de winkels ligt. Hij gaat €214,99 kosten voor 1TB of €319,99 voor 2TB.

WD Black SSD kopen


→ Check de laagste prijs bij Bol.com
→ Check de laagste prijs bij CoolBlue.nl

2 reacties

  1. Echt belachelijke bedragen. Sony heeft de prioriteiten naar mijn mening echt bij de verkeerde dingen liggen. Snel geheugen is fijn, maar meer geheugen is vele malen essentiëler. Het OS van de PS5 is maar liefst 158GB groot. Dan te bedenken dat de grootte van Windows 10 slechts 16GB is, en honderden dingen meer moet reguleren dan een simpel PS OS. Daarnaast >>lijken<< de games 10 tot 20 Euro duurder geworden, maar zijn eigenlijk in werkelijkheid gemiddeld 100,00 Euro duurder geworden als je ziet hoeveel DLC je erbij moet kopen tegenwoordig. Alles halen ze bijna uit de games, en dat plaatsen ze dan later terug als DLC wat je kunt kopen op de Store. Games zijn niet meer te betalen, zelfs voor een volwassen iemand zoals ik met een goede baan. Laat staan dat je 16 jaar oud bent en nog op school zit. En dan moet je dus ook nog eens zo'n geheugenblok erin zetten van over de 200.00 Euro. Helaas vind ik dat hier maar weinig ophef/aandacht over is, en ook game journalisten slikken die BS als zoete koek zo lijkt het wel. Vooral bedrijven zoals Nintendo bijvoorbeeld, lijken een soort van heilige koeien te zijn waartegen een kritisch woordje je meestal niet in dank afgenomen wordt. En als dit soort bedrijven ziet dat ze overal mee wegkomen, dan zullen ze ook altijd die grens blijven opzoeken. En precies dat is ook wat ze doen.

    1. @Donny, wij snappen jouw gevoel helemaal. Wat we in het begin hebben gezien is dat DLC life extenders werden voor games. Denk aan een game als GTA IV. De engine is perfect, maar aan het einde van de solo play en online opdrachten ben je klaar met het spel. Met de vele uitbreidingen online heeft Rockstar laten zien dat dezelfde game engine over jaren heen nog steeds relevant blijft. Maar daar moet steeds weer content voor worden geproduceerd en daar moeten ook doorlopend servers voor blijven draaien. Daar zitten kosten aan vast. En dan zijn er nog de investeerders die geld willen verdienen. Die zitten overal in de waardeketen. Dus ja, spellen worden heel veel duurder als je echt alles wilt. Maar dan heb je ook vele uren meer gameplay dan ooit met de eerste Super Mario… We zien ook wel dat bij een aantal gamepublishers de strategie inderdaad verschuift naar een basis game en verder verdienen op de DLC. Denk aan de laatste CoD waarbij de single player eigenlijk gratis is en de kracht echt in de multiplayer zit waar je voor moet betalen. De industrie experimenteert en met de recessie op komst, zal de industrie moeten bewegen. Wij vermoeden dat veel gamers zich gaan beperken tot een abonnement op PS+ of GamePass en dat je als gamepublisher dus moet zorgen dat je jouw verdiensten haalt uit één van die programma’s.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.