Tijdens het TP Vision Live event bracht het merk een bijzondere verrassing mee. Dochterbedrijf MMD introduceerde jaren geleden al het eigen mer AOC voor monitors en gaming accessoires. Daar komt nu een AOC lijn van audioproducten bij die duidelijk dezelfde doelgroep aan lijkt te spreken als Samsung’s JBL.
Hoewel het merk nog weinig details over de AOC line-up gaf, laten de eerste lifestyle foto’s op het evenement zowel kleine als heel grote bluetooth speakers zien. De foto’s wekken ook de suggestie dat ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden.
We zijn benieuwd wat we gaan zien binnen AOC audio, maar moeten nog tot het najaar wachten.
2 reacties
Lijkt me logisch. JBL verdient erg veel geld in deze space. En TPV heeft de audioafdeling van Philips toch?
De vraag is alleen of ze tegen de merkwaarde van JBL op kunnen. Want de groep die deze dingen koopt is vrij jong en die houden van het JBL-merk. De kwaliteit boeit niet echt.
AOC heeft ook een erg jonge doelgroep. Vooral in gaming. Of je de JBL fan kan bekeren weet ik niet. Je kunt denk ik wel heel goed uitbreiden op de huidige AOC fans. Maar we gaan het de komende jaren merken. En inderdaad, TPV heeft de audiorechten verworven toen het Amerikaanse Gibson Brands failliet ging. Sinds die tijd zijn Philips Audio en Onkyo ook niet meer met elkaar verbonden.