Tien jaar geleden kwam het enige sociale netwerk van Nederland ten einde. Na overname door de mediagroep van Telegraaf een aantal jaar ervoor, trok het bedrijf de stekker uit de servers met Neerlands’ meeste krabbels en dansende bananen.
Op 8 juni 20224 kwam het Nederlandse sociale platform online. Gemaakt door drie Nederlandse jongens. In 2006 maakten ze het mogelijk om voor €25 euro per jaar reclamevrij te gaan. Iets dat nu veel discussie oplevert op Facebook en Instagram. In 2007 passeerde het netwerk de 3 miljoen actieve gebruikers. Ons land kende toen nog geen 16 miljoen inwoners.
In 2008 nam TMG het netwerk over en zorgde voor verdere groei. Maar in 2010 waren dat er al 10 miljoen en in dat jaar nam TMG de laatste aandelen over om helemaal eigenaar te worden van de site. Hyves werd zelfs een MVNO, een telefoonprovider zonder eigen netwerk. In 2013 maakte TMG bekend dat Hyves een financieel fiasco was. Het schreef miljoenen af op de overname van de website en besloot dat de site per 2 december een site voor browsergames moest worden. Voor die tijd konden gebruikers een backup van hun profiel downloaden. Die waren toen nog enorm populair. Maar dat ging ook niet lang goed. Het was een heel ander platform geworden waar steeds minder mensen binding mee hadden en zo ging Hyves ten onder.