Disney+
Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

Disney+ verbiedt adblockers in nieuwe voorwaarden

Disney+ heeft vandaag een mailing uitgestuurd naar haar leden om uit te leggen dat en welke veranderingen over 30 dagen van kracht zijn voor gebruikers van een streaming abonnement. Opvallend is de nadruk op reclames voor alle leden.

Er is een nieuwe bepaling opgenomen die aangeeft dat alle abonnementen beperkte advertenties, promotionele content, branding, sponsorboodschappen en dergelijke kunnen bevatten. Deze kunnen deel uitmaken van livestreams op het platform die onderbroken worden voor reclameblokken.

Wil jij jouw betaalde streamingbeleving verbeteren met een adblocker? Het blokkeren van advertenties op welke manier dan ook, mag niet meer. Disney kan jouw abonnement dan opschorten en/of beëindigen. Disney suggereert dat de dienst ook echt checkt of je adblockers gebruikt. Voor gebruikers die streamen vanuit een webbrowser met adblocker kan dit zeker gevolgen hebben.

Wat Disney nog niet oplost is de beschikbaarheid van Streaming in het buitenland. Zo waren wij onlangs in Tunesië, waar Netflix wel werk, maar Disney+ niet. Overigens hadden we vooraf al Disney+ content gedownload en door de dataverbinding uit te zetten, mag je dan ineens wel weer jouw downloads bekijken. Er wordt dus niet gekeken naar jouw daadwerkelijke positie, maar waar jouw IP geregistreerd staat.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.