De afgelopen WK’s zagen we Vivo, een merk van BBK Electronics, langs de lijnen van de FIFA voetbalvelden staan als smartphone partner, terwijl zusje Oppo van BBK Electronics langs de lijnen van de UEFA Champions League te zien was als smartphone partner. Per 2024 neemt Motorola het stokje van Vivo over. Of Oppo ook van het strijdveld wordt verwijderd is nog niet bekend.
Voor Motorola moederbedrijf Lenovo is het aanstaande WK mogelijk extra belangrijk. Lenovo is wat overgebleven is na de overname van IBM. IBM was een enorm computermerk uit de VS. Labels als Thinkbook komen ook echt uit die tijd. Net als het Amerikaanse Motorola dat Lenovo via Google in handen heeft gekregen. Met zoveel legacy in huis, is het goed om dit sterk langs de lijnen van de Noord-Amerikaanse voetbalvelden in beeld te plaatsen in plaats van de merken die voor de gemiddelde Amerikaan wel duidelijk Chinees zijn. Zeker gezien het anti-Chinese temperament in de VS. Met name Zuid-Amerika is ook nog eens een enorm belangrijke afzetmarkt voor het merk Motorola. Dit is ook waarom veel toestellen daar hun launch events krijgen.