Porsche kondigde aan dat het in het eerste volledige productiejaar meer dan 20.000 elektrische Taycan-auto’s heeft verkocht.
De elektrische auto wordt een van de best verkochte modellen van het merk.
Porsche Taycan in 2020
Porsche heeft vandaag zijn resultaten over 2020 bekendgemaakt en bevestigd dat de totale leveringen in 2020 met 3% zijn gedaald ten opzichte van het recordjaar in 2019.
De autofabrikant is tevreden met de resultaten, gezien de klap die de automarkt heeft geleden tijdens de pandemie, en schrijft een deel van dat succes toe aan de Taycan.
Detlev von Platen, lid van de raad van bestuur voor verkoop en marketing bij Porsche AG, merkte op:
De coronaviruscrisis vormde vanaf het voorjaar van 2020 een grote uitdaging. Desalniettemin konden we de leveringen over het hele jaar relatief stabiel houden. Ons frisse, aantrekkelijke productgamma, de succesvolle start van de Taycan als eerste volledig elektrische Porsche en de uitstraling van ons merk – dit alles heeft bijgedragen tot dit positieve resultaat ondanks de moeilijke tijden.
Porsche bevestigde dat ze in 2020 iets meer dan 20.000 elektrische Taycan-auto’s hebben afgeleverd:
Taycan leveringen in totaal 20.015 in 2020, ondanks een productiepauze van zes weken, net op het moment dat het nieuwe model op gang kwam, en ondanks dat veel markten voorjaarspremières plannen.
Dat was ongeveer de oorspronkelijk geplande productiecapaciteit voor de Taycan, maar de autofabrikant heeft het erover gehad om de productie op te voeren als hij meer vraag ziet.