Vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met Nothing, het nieuwe bedrijf van Carl Pei. Een Chinese fabrikant waar weinig over bekend was, maar waar wel grote techbedrijven als investeerder instapten. Eerder dit jaar liet het bedrijf weten met een bijzondere headset te willen komen en daar weten we nu iets meer over.
Carl Pei zou eind juni van dit jaar de Nothing Ear 1 willen presenteren. Op de eerste afbeelding die het bedrijf naar buiten brengt, zien we wat mogelijk een setje true wireless oordopjes lijkt te zijn. Nothing laat nog niets weten over de uiteindelijke vorm en functies, maar het merk lijkt als doel te hebben om disruptief te zijn.
De relatie met audio
Carl’s ‘oude’ bedrijf OnePlus levert ook al langer goede headsets. Dit kan het merk omdat het onderdeel is van BKR Electronics. Dat merk heeft onder de naam Oppo al een jaren lange legacy op het gebied van high-end audio en video. In hoeverre BKR Electronics achter het ontwerp en de productie van de Nothing Ear 1 zit, is nog onbekend.
Overname Essential
Verder heeft Nothing inmiddels ook het merk Essential overgenomen. Essential was de enige Amerikaanse producent van Android smartphones. Dat merk werd door Android founder Andy Rubin opgericht in 2017. Het merk was het eerste met een inkeping in het display voor de selfie camera, maar wist buiten de VS eigenlijk niet te presteren. Na haar eerste smartphone, stopte het merk ermee.
Chinezen kopen vaker merken
Essential is niet het eerste (Noord-)Amerikaanse merk dat door een Chinees wordt opgekocht. Ook merken als Motorola en BlackBerry verschoven naar China. Een sterk Amerikaans merk maakt het immers gemakkelijker om het vertrouwen van de consument te winnen.