Oppo dochter OnePlus blijft wereldwijd sterk groeien. In Europa wist het merk met haar portfolio aan high-end en mid-end toestellen zelfs 304% te groeien.
Wereldwijd noteerde OnePlus een stijging van 257% ten opzichte van dezelfde zes maanden in 2020. In Europa en Amerika was OnePlus het sterkst groeiende smartphone merk. Mogelijk omdat het sinds vorig jaar de Nord series voert en daarmee ook voor het middensegment aantrekkelijk geprijsde smartphones heeft. Van de Nord series zijn in de eerste zes maanden van dit jaar alleen al een miljoen toestellen verkocht.
In de VS groeide OnePlus zelfs met 428%. In India groeide het merk met 229% minder sterk, maar is OnePlus al de grootste speler op de markt. In thuismarkt China was de groei het kleinst met 124%.
Ondertussen gaat het gerucht dat we dit jaar voor het eerst geen toestellen in de T-series tegenkomen. Normaal zou OnePlus zich in deze periode opmaken voor een tweede generatie vlaggenschip smartphone met kleine verbeteringen en een sterkere prijs.
In het geruchtencircuit gaan twee mogelijke redenen rond voor het niet verschijnen van een OnePlus 9T-Series. Aan de ene kant zou dit door chiptekorten zijn. Aan de andere kant zou het kunnen dat OnePlus met de 10 Series een groter verschil wilt maken ten opzichte van de 9 Series.