Nederlanders met een Open Ampera-e uit 2019 mogen hun bolide terug naar de garage rijden. Na een grote terugroepactie in de VS, is nu ook Nederland aan de beurt.
De Opel Ampera-e werd door het oude moederbedrijf General Motors, voorzien van LG accupakketten. Het blijkt nu dat door een fabricagefout in sommige gevallen brand in het accupakket kan ontstaan. Opel heeft dan ook besloten om voor de zekerheid de accupakketten van de Opel Ampera-e te vervangen. Dit wordt gedaan na een software update bij de dealer.
Om risico’s te beperken, geeft Opel het advies de auto niet te lang aan de stekker te hangen en het laden te stoppen voor de accu’s 90% vol zitten. Ook vraagt Open haar rijders om de accu’s niet helemaal leeg te rijden. Het parkeren naast het huis, onder een carport of bij andere brandbare objecten wordt afgeraden. Naar verwachting rijden 3.300 exemplaren van dit model rond op de Nederlandse straten.
De hele operatie is nog voor rekening van oud-eigenaar General Motors uit de VS. De auto’s werden nog door General Motors geproduceerd. Tegenwoordig is Opel van Stellantis, een Frans-Amerikaans bedrijf. De afbeelding bij dit bericht betreft de Ampera-e uit 2016.
4 reacties
Is het al bekend wanneer er gestart wordt met de vervanging van de accu van de ampera-e?
Wilt u mij informeren over de uitwisseling van de HS accu. Mijn Ampera e is van
2017 30 10 . Ik lees wel dat de auto’s van 2019 naar de garage kunnen.
Bij mij zijn een aantal aanpassingen in de software aangebracht en wacht met smart op de vervanging van de HS Accu.
We rijden er zo min mogelijk mee om de risico’s te vermijden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling met een auto van het merk Opel
Ik zie uw reactie wel zeer veel belangstelling tegemoet.
Ik hoop wel dat er nu eens een antwoord komt want elk contact verdwijnt in het luchtledige én krijg geen antwoord
Ik denk dat je beter even contact op kunt nemen met Opel. Wij hebben geen commerciële banden met het merk. Wij zijn slechts pers.