Heb je een eigen shop, en verkoop je online én als reizende ondernemer? Misschien maak je bijvoorbeeld wel sieraden of kleding. Je verkoopt je producten met name online, maar je bent ook wel eens op een fysieke locatie te vinden. Hoe zorg je dat je je producten goed aan de man brengt? Gebruiksvriendelijkheid speelt een grote rol! Zó zorg je voor vriendelijkheid en overzicht naar je klanten toe.
Online verkoop
De kans is groot dat de online verkoop een belangrijk onderdeel van je business vormt. Dit is bij steeds meer nieuwe ondernemers het geval: het is populair om een online shop te starten. Ook steeds meer gebruikers voelen zich thuis in de online wereld, en doen verschillende online aankopen. Daarbij is het wel belangrijk dat je webshop er goed, duidelijk en betrouwbaar uitziet. Dit vergroot de kans op de verkoop aanzienlijk! Zorg voor goede informatie. Richt een betaalmanier in die veilig overkomt op je klanten. Een handige checkout is daarom onmisbaar! Dit is een praktische en betrouwbare betaaloplossing voor jouw online bedrijf.
Fysieke verkoop op evenementen en andere locaties
Als verkoper is het ook leuk om je producten soms via fysieke verkoop aan de man te brengen. Je hoeft niet direct een fysieke winkel te openen: je kunt er ook voor kiezen om als reizende verkoper naar verschillende evenementen te gaan. Denk aan festivals, markten en braderieën – er wordt veel georganiseerd. Je weet zelf het best wat er bij jouw producten past. Zorg ook hier weer voor een passende betaalmethode. Steeds minder mensen hebben contant geld op zak. Daarom is een mobiel pinapparaat zo handig! Zo’n apparaat kun je overal mee naartoe nemen: het past zelfs in je zak. Je kunt na het afrekenen een digitale bon naar je klant toesturen, wat vaak ook nog eens als prettig wordt ervaren.
Duidelijke informatie verspreiden
In een fysieke winkel kunnen mensen binnenkomen en rondkijken. Als online verkoper ben je toch wat meer verantwoordelijk om duidelijke informatie te verschaffen over je producten en je werkwijze. Je wilt immers wel dat iedereen begrijpt wat je aan het doen bent. Zeker als je iets unieks verkoopt, is dat van belang. Zet goede teksten en duidelijke foto’s op je website. En zorg dat je goed bereikbaar bent voor eventuele vragen. Het hoort er immers gewoon een beetje bij om deze te kunnen beantwoorden, en hier soms de tijd voor te nemen.
Promotie voor meer verkoop
Steek ook de nodige tijd in de promotie. Social media kun je hier goed voor gebruiken. Al is het tevens een idee om advertenties uit te zetten via zoekmachines zoals Google. Verder kan het je helpen om aan te kondigen wat je plannen zijn. Komt er een nieuwe collectie aan? Ben je binnenkort te vinden op een markt of een ander evenement? Laat van je horen!