Na Dacia toont ook Citroën een rugged concept car. Hij ziet er verre van aerodynamisch uit, maar een het is een bolide waarvan deze redacteur nu all weet dat hij zich er enorm mee zou vermaken.
Ik heb het over de nieuwe Citroën Oli. Een eCar die ondanks het rechte raam de duurzaamheidsstrijd aan gaat. Met eenvoudigere stoelen bieden de twee deuren een bredere instap. Zowel de motorkap als het dak zijn gemaakt om op te zitten, liggen en lopen. Met de Oli heb je geen ladder meer nodig. Alleen manoeuvreerruimte.
De wagen moet zo’n 1.000 kilo gaan wegen en krijgt een actieradius van 400KM. De topsnelheid is wel beperkt tot 110 kilometer per uur op de teller. ’s Avonds haalt de rest van Nederland je links en rechts in, maar dan klapt in ieder geval het vlakke raam niet naar binnen.
Helaas blijft het nog even bij een concept, maar we hopen dat de Fransen toch snel met iets komen dat hier op lijkt… hopelijk met dakdragers en toch de mogelijkheid om die 130KM/u te halen.