De nieuwe virtuele telco *Bliep wil zich positioneren als dé nieuwe telco voor Nederlandse jongeren. De website van de telco, WhatTheBliep, was al langer online en stelde jongeren in staat om misstanden in de telecomwereld aan de kaak te stellen.
De mannen achter *Bliep zijn deels afkomstig van Hyves en hebben dankbaar gebruik gemaakt van de feedback van jongeren. Het bedrijf heeft met een selecte groep haar nieuwe aanbod samengesteld. Deze jongeren zitten ook in de raad van commissarissen van het bedrijf. Gezien de leeftijd is dat een bijzondere manier van werken. De jongeren zijn namelijk 12 tot 18 jaar oud.
*Bliep werkt met pre-paid cards en richt zich met name op online gebruik. De gebruiker kan zelf kiezen hoe snel de verbinding is en wat hij of zij daarvoor wilt betalen. *Bliep maakt overigens gebruik van het netwerk van T-Mobile.
Bellen met *Bliep kost €0,25 per minuut. Dat is veel, maar daar staat tegenover dat een dag online zijn slechts €0,50 kost voor een standaard verbinding. Voor €1 per dag surf je zelfs met 3,61MB/s en mag je in een maand tijd 2GB verstoken. In het buitenland is internetgebruik nog niet mogelijk. Dit wil het bedrijf voor de zomervakantie in orde hebben.
Via.