Foto van Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Waarom Disney+ de streamer weer naar advertenties drukt

Disney begon dit jaar met wereldwijd prijsverhogingen door te voeren op haar Disney+ platform. De reden? De gebruiker moest over op het advertentiegedreven platform van het enorme mediabedrijf.

De abonnementen met advertenties zijn op maandbasis een stuk voordeliger voor Disney+ gebruikers. De kwartaalcijfers van Disney lieten deze week zien waarom Disney deze switch stimuleert. Door films en series van advertenties te voorzien, verdient het ineens veel meer aan haar streamingdienst en zit deze mooi in de zware cijfers.

Natuurlijk heeft Disney voor goede ads wel trackingdata van haar gebruikers nodig. Dus het kijkgedrag van jou en jouw kids zal met veel meer partijen worden gedeeld om dit mogelijk te maken.

Met dit succes is het ook maar de vraag hoelang Disney haar ad-free abonnementen nog laat bestaan. Het zou goed kunnen dat Disney over enige tijd de overstap maakt naar ad-only abonnementen. Disney heeft al jaren last van zwakke cijfers. Daardoor durft het bedrijf vaker risico te nemen als het op korte termijn meer inkomsten oplevert. Denk aan het onverwacht schrappen van films en series.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.