Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

Review: Kinect Joy Ride (Xbox 360)

Vandaag besluiten we de Kinectweek met Kinect Joy Ride. Kinect Joy Ride zou ooit een Xbox Live Arcade game worden, maar is omgebouwd tot een volledige Kinect game. Het is ook de game die wij tijdens de GamesCom mochten spelen en waar we enorm op afknapten. Zou het nu beter zijn?

Variatie

Kinect Joy Ride bevat een grote hoeveelheid race opties, toch ontbreekt een grand prix of iets dergelijks. Na iedere race kom je dan ook weer terug in de menustructuur en dat kan erg irritant zijn. De verschillende race opties zijn echter wel enorm creatief. Zo leek de Battle modus ons erg leuk om met vrienden te spelen omdat je elkaar tijdens het racen met wapens te lijf gaat. Ook Smash is erg interessant omdat het bij Smash er om gaat zoveel mogelijk objecten te raken. Helaas blijken beide varianten erg lastig omdat de precisie van Joy Ride te wensen overlaat.

Gameplay

Het belangrijkste aan Kinect Joy Ride is de gameplay. Sturen doe je door de handen naar voren te houden alsof je een echt stuur vast hebt op de manier dat je het van de rijinstructeur ooit geleerd hebt. Door het stuur naar achteren te bewegen kan je een turbo laden. Door naar voren te duwen gebruik je de turbo ook daadwerkelijk. Helaas werkt de besturing erg onnauwkeurig waardoor de frustratie ook achter dit virtuele stuur flink op kan lopen.

Grafisch

Kinect Joy Ride ziet er heerlijk uit. Grafisch heeft de game alles wat een funracer moet hebben. De automodellen zijn niet echt, maar wel stoer en passen in de wereld van de avatar. De stijl spreekt ons enorm aan.

Conclusie

Over Kinect Joy Ride kunnen we kort zijn. Het enige dat leuk is, is hoe de game eruit ziet. Het stuurt voor geen meter en is duidelijk de zwakke schakel in het Kinect aanbod. Kinect Joy Ride zouden we zelfs in de uitverkoop gewoon laten liggen. Het onderstaande filmpje zegt genoeg.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.