D&M Holding, de moedermaatschappij van merken als Denon, Heos en Marantz, heeft deze week een opvallende uitspraak gedaan. Waar D&M het Heos merk toch vooral als zelfstandig merk aan het positioneren was, komt de technologie nu ook in hardware van de Denon en Marantz merken terug.
Het idee is dat nieuwe receivers van Denon en Marantz op deze manier naadloos geïntegreerd kunnen worden binnen het Heos ecosysteem. Hierdoor krijgen consumenten veel meer vrijheid als het gaat om de inrichting van hun multi-room audiosystemen.
Naast dat de Heos functies in de hardware van Denon en Marantz aanwezig zullen zijn, zullen ook de Denon en Marantz apps toegang krijgen tot het Heos netwerk. Hierdoor hoef je niet met meerdere apps op jouw smartphone rond te lopen. Het Heos logo zal hiervoor op Denon receivers zichtbaar te vinden zijn. Bij het hoger geplaatste Marantz zal Heos alleen in de speclijst van ondersteunde technologieën staan.
Tegelijkertijd komt D&M ook met een receiver die onder het Heos merk verkocht gaat worden. Het gaat om een 5.1 model waarbij hij primair voor multiroom gebruik is ontwikkeld. In 2017 krijgen we hier meer over te horen en te zien.
Deze stap van D&M is opvallend. D&M, Harman/Kardon en Teufel hebben er allen voor gekozen om hun multi-room systemen onder een andere merknaam te introduceren. D&M is de eerste die het sublabel juist weer gaat integreren met haar oudste merken.