Vandaag presenteert Apple het nieuwe AppleWatch horloge: series2. Het horloge is waterdicht, heeft GPS en komt in speciale versie van keramiek.
In een twee uur durende live uitzending vanuit San Francisco, presenteerde Apple vandaag het nieuwe Apple horloge. Bij de eerste lancering was er veel kritiek vanuit de pers over de slagingskans van het AppleWatch. De marktcijfers tonen dat in 18 maanden Apple vrijwel alle hippe en dure horlogemerken achter zicht heeft gelaten qua verkoopcijfers. Enkel Rolex staat nog op nummer 1. De nieuwe features moeten Apple helpen om over een jaar op de eerste plaats te staan.
Sporters worden op hun wenken bediend met AppleWatch series 2. Allereerst is het horloge formeel tot 50 meter diepte waterdicht. De eerste generatie was spatwaterdicht; met deze nieuwe versie kan je met een gerust hart gaan zwemmen. Speciaal voor zwemmers zijn er twee modi in het horloge voor exacte meting van de performance van de zwemmer en de slagen. Nike komt met een speciale versie als NikePlus met optimalisatie voor hardlopers. Unieke software zorgt voor stimulering tot meer en beter hardlopen. Het NikePlus horloge kost evenveel als het reguliere nieuwe horloge namelijk 439 Euro. Voor wandelaars is het ingebouwde GPS erg handig. Het AppleWatch krijgt een specifieke app voor Pokemon Go liefhebbers.
Er is al een series 2 AppleWatch voor 339 Euro en het is leverbaar vanaf 13 september.