Vorig jaar liet LG al een sterke line-up met robots zien tijdens de CES, vooral gericht op voorlichting en veiligheid. Dit jaar stort LG zich op het hotel en de supermarkt.
Het gaat opnieuw om drie concept robots die vooral moeten laten zien wat LG in huis heeft. Het gaat om de Serving Robot, de Porter Robot en de Shopping Cart Robot. Zij treden in de voetsporen van de Hub Robot, de Lawn Mowing Robot, de Airport Guide Robot en de Airport Cleaning Robot. Van de vorige familie, zijn de twee robots voor luchthavens daadwerkelijk in gebruik genomen op een vliegveld.
De serving robot is specifiek ontwikkeld voor hotels. De robot kan 24 uur per dag maaltijden en drankjes naar de kamers van de gasten brengen. Hiervoor is de robot voorzien van een ingebouwd dienblad. De porter robot is een alternatief voor de hotelbranche. Deze robot is speciaal ontwikkeld om de handbagage van gasten te dragen.
De Shopping Cart Robot is weer een vervanger op de porter robot. Deze robot doet dienst als alternatief voor het boodschappenwagentje. De robot zorgt er onder anderen voor dat klanten de boodschappen meteen scannen om af te rekenen. Bovendien kan de robot extra informatie verschaffen over het product.