Netflix, Amazon en zelf iTunes steken al jaren miljoenen in het produceren van eigen films en series. In de hoop klanten naar het exclusieve aanbod te trekken. Opvallend genoeg kiest regisseur J.J. Abrams er onverwacht voor zijn film direct op Netflix te zetten.
De eerste Cloverfield werd enorm gehyped en deed het erg goed in de bioscopen. Ook 10 Cloverfield Lane haalde de bioscopen, maar werd met wisselend succes ontvangen. Ook wij waren sterk verdeeld over de film die zelf ook sterk verdeeld bleek te zijn. In nu is er ineens The Cloverfield Paradox.
Deze derde film in de Cloverfield serie slaat de bioscopen en zelfs de fysieke verkopen over. In plaats daarvan heeft regisseur J.J. Abrams besloten de film direct op de streamingdienst van Netflix te knallen met een spectaculaire commercial tijdens de Amerikaanse Superbowl.
De stap die J.J. Abrams zet is opvallend en zou een nieuwe trend in kunnen zetten. Een trend waarin de regisseur zelf kiest de nodige verkoopkanalen over te slaan en… te wedden op één paard. Voorlopig hebben andere streamingdiensten de film namelijk niet in het portfolio.