SanDisk heeft onderzoek uit laten voeren naar de waarde die wij, consumenten, aan onze familiefoto’s hechten. Opvallend detail is dat 69% van de ondervraagde consumenten hun familiefoto’s zo belangrijk vinden dat ze deze niet inwisselen voor € 1 miljoen euro. Nouja, misschien is die 31% die het wel zou doen opmerkelijker.
15% van de ondervraagden zou de familiefoto’s zelfs voor €100.000 vernietigen. SanDisk vroeg ook wat de belangrijkste foto’s zijn. Met name de mannen (32%) bleken veel waarde aan de huwelijksfoto’s te hechten. Onder de vrouwen bleek deze dag bij 26% favoriet te zijn. Andere belangrijke momenten blijken de 18de, 21ste en 30ste verjaardag te zijn.
Er zijn ook dingen die we liever wel zo snel mogelijk vergeten. 27% van de mannen en 26% van de vrouwen worden liever niet aan de eerste echtscheiding herinnert. De ontmaagding is iets dat 13% van de mannen en 5% van de vrouwen zou willen vergeten. Als het gaat om de naam van de eerste geliefde, is 31% van de Britten deze vergeten. Het Europees gemiddelde ligt op 16%.
SanDisk liet dit onderzoek uitvoeren ter eren van de lancering van de Memory Vault. Een nieuw opslagproduct dat ongeveer 100 jaar mee moet gaan en de opgeslagen data daarmee voor toekomstige generaties veiligstelt.