Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

VanMoof rijders investeren 2,5 miljoen in de fietsenbouwer

VanMoof lijkt lekker op stoom te zijn. Na een succesvolle campagne in 2017 waarin het 2,5 miljoen euro probeerde op te halen, heeft het gisteren in 12 uur €2,5 miljoen weten in te zamelen onder haar gebruikers.

Dat wil zeggen, gebruikers is een ruim begrip. Ook ik ontving gisteren de vraag om te investeren via de algemene VanMoof mailinglist. Desalniettemin gaat het om mensen die al ‘iets’ met het Amsterdamse fietsmerk hebben.

De investering van 2,5 miljoen die gisteren is opgehaald, zal door VanMoof worden gebruikt om de productie van haar fietsen op te schalen. In 2017 werd de investering gebruikt om vier brandstores in Europa, Azië en de VS op te zetten. De investeringen liepen uiteen van 250 tot 80.000 euro.

Later dit jaar start een tweede ronde waarbij VanMoof probeert €5 miljoen op te halen. Daarbij is ruimte voor investeringen vanaf €100.000 per participant. Het plan was om de huidige investeringsronde vandaag publiekelijk beschikbaar te maken, maar dat is dus niet meer nodig.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.