Het was juli 2010. Nintendo had ons in Zaandam uitgenodigd om ons een preview van de Nintendo 3DS te geven inclusief de eerste games die voor het apparaat zouden verschijnen. Één van de meest indrukwekkende demo’s was Metal Gear Solid: Snake Eater 3D. Nu, anderhalf jaar later, weten we dat hij er echt aan gaat komen.
Voor diegenen die het verhaal van Snake Eater nog niet kennen, het verhaal speelt zich af in de koude oorlog van de jaren 60. Snake infiltreert in de jungle van de Sovjet-Unie om een wetenschapper terug te vinden. Je wordt gedropt aan de rand van de jungle en maakt van je sneaking skills gebruik om je missie te voltooien. Hoewel het verhaal in eerste instantie enige afstand lijkt te bewaren tot de andere futuristische avonturen van Snake, kom je ook in deze game oude bekenden tegen. Ook in deze game moet je diverse bazen verslaan om uiteindelijk oog-in-oog te staan met een oude bekende…
Konami heeft haar best gedaan om het hele infiltratie avontuur naar de 3DS over te brengen. Één van de speerpunten van de game was de mogelijkheid om je onder bladeren te kunnen verstoppen. Ook deze mogelijkheid keert terug in Snake Eater. Daarnaast maakt Konami handig gebruik van het touchscreen van de 3DS. Daarop is je inventory te vinden zodat je snel bij je spulletjes kan.
Zoals bekend is Snake Eater 3D een remake van het origineel op de Playstation 2. Hoewel het klinkt als een klein klusje om Metal Gear om te zetten naar de 3DS, lijkt de reden dat we zolang hebben moeten wachten mogelijk op een ander vlak te liggen. Metal Gear Solid maakt namelijk gebruik van de nieuwe Circle Pad Pro accessoire van Nintendo.
Tot slot bevat Snake Eater 3D ook nog een nieuwtje. Het is mogelijk om een nieuw camouflagesysteem te gebruiken waarbij de outfit van Snake aangepast kan worden op de achtergrond. Van bakstenen tot jungleprints. Het is zelfs mogelijk om foto’s van echte objecten te maken om zo je camouflage te verbeteren.
Beschikbaarheid
Metal Gear Solid: Snake Eater 3D ligt 8 maart in de winkel.