Foto van Arjan Olsder
Arjan Olsder

GamesCom Preview: Off-Road Drive (1C Company)

Vandaag waren we te gast bij 1C Company, een Russische uitgever met vaak opmerkelijk goede titels. Één daarvan is Off-Road Drive. Om meteen een misverstand recht te zetten, Off-Road Driving is een stuk langzamer en lastiger dan Rally rijden.

Off-Road Driver is de eerste racegame op basis van de Unreal 3 Engine. Inderdaad, de engine van de gelijknamige schietspellen. Een voordeel van deze aanpak is dat de game een stuk echter aanvoelt en dat het terrein zich naar de race zal vormen. Je kan dus letterlijk wegzakken in de modder en wanneer je diepe sleuven in de weg trekt, zal je daar in de volgende ronde last van blijven houden.

Om het geheel zo realistisch mogelijk te houden, heeft 1C een licentie genomen op alle grote officiële off-road evenementen. Je komt dus alle officiële banen tegen. De officiële auto’s zal je echter niet aantreffen en dat heeft twee redenen. Ten eerste houden autofabrikanten er niet van wanneer hun auto aan stukken wordt gereden en ten tweede zijn echte off-road wagens dusdanig verbouwd, dat je er niet meer aan kan afzien of het een Nissan of een Jeep is geweest.

Off-Road Drive zal ergens in 2011 op de markt komen voor zowel de PC als de Xbox 360.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.